Member Login

Login ID

Password



(Lost your Password?)

Wechat Group

QR code of Joining IGDS-ALUMNI's WeChat Group

Site Navigator







Event Calendar

 Jump to the following view:
          
Search EventSearch Event  print pageprint page


《健康家庭 文化養生》講座

Event Date:Saturday, 14 May, 2016Start Time:02:00 PM
End Date:Saturday, 14 May, 2016Ending Time:05:00 PM
Category:Seminar   Seminar
Description:誠邀“法語法印”唯一傳承導師徐鋒老師親臨現場,為大家講解文化養生。文化養生包括物質文化養生和精神文化養生,物質文化的養生主要是段食和觸食,段食主要是空心性器官的養生方法,觸食主要是經絡的養生方法;精神文化的養生主要是思食和識食,思食主要是實心性器官的養生方法,識食主要是心性的養生方法,也是人類最高境界的營養。並講述儒家文化、道家文化、佛家文化、醫家文化、易家文化的最高養生境界。
老師簡介:徐鋒,出生於一九六六年,大學學歷,法語法印唯一傳承導師。從事傳統文化講學、心理與生理的健康調理工作逾二十多年,受益者無數,其中包括一些疑難雜症。代表著作《佛門修持治病秘法》,中醫古籍出版社出版。

主辦單位 : 英國華威大學及香港理工大學製造工程系舊生會
協辦單位 : 香港簡氏宗親會
語言:普通話
費用:免費
聯絡人:) 鄺柱明 (Tel.9495 6945)or 簡國傑先生(Tel 9603 0353)
Venue:香港理工大學Y303室
Seat Capacity:50
Seat Remaining:35
(Even if the seat remaining is 0, you can click the join button below to register on the waiting list. We will notify you once when seats are available.)